ارز دیجیتال

اشنایی با ارز دیجیتال

اشنایی با ارز دیجیتال

با سلام و عرض ادب این وبلاگ جهت اگاهی شما عزیزان با ارز دیجیتال وجهت استخراج ان ایجاد شده است لطفا در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح نمایید

بایگانی

ایا ارز دیجیتالی غیر قانونی هست؟

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۲ ب.ظ

مساله‌ی چالش‌برانگیز امنیت همواره یکی از نگران‌کننده‌ترین موضوعاتی بوده که پیشرفت فناوری در طول تاریخ با آن دست و پنجه نرم کرده است. امروزه  استفاده از ارزهای دیجیتال برای اهداف گوناگونی اعم از سرمایه گذاری ، انجام مبادلات تجاری بین المللی و توسعه کسب و کار رشد قابل‌توجهی داشته است و همین امر نگرانی‌هایی را حول مسئله امنیت به وجود آورده است. با گسترش روزافزون استفاده از ارزهای دیجیتال بدلیل سهل انگاری کاربران شاهد از دست رفتن دارایی‌هایی هستیم که قابل بازیابی نیستند. به طور متوسط روزانه حدود ۹ میلیون دلار کلاهبرداری در رابطه با ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد. تخمین زده می شود در پایان سال ۲۰۱۸، ضررهای ناشی از این کلاهبرداری‌ها به ۳/۲۵ میلیارد دلار برسند.
یکی از جدی‌ترین دلایلی که سبب شیوع کلاهبرداری در فضای ارزهای دیجیتال شده است، فقدان آگاهی در خصوص رویه‌های حفظ حریم خصوصی و امنیت در میان کاربران  این فناوری است. در این میان، همواره افراد سودجویی وجود دارند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و با کلاهبرداری در موارد بسیار گوناگون ، افراد ناگاه را مورد سوء استفاده قرار دهند.
بنابراین، با هدف نشر آگاهی و ادای وظیفه مسلم خود به‌ صورت جامع جزئیات حفظ حریم خصوصی، مخاطرات سرمایه‌گذاری و پیشگیری از کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال را بررسی و معرفی نماییم ، همچنین با توجه به ابهامات قانونی و روشن نبودن موضع دقیق نهادهای قانون گذار و سوالات زیادی که برای افراد تازه وارد و یا فعال در این حوزه ایجاد می شود  ، بر آن شدیم با گردآوری آخرین اظهار نظرها و مواضع مسئولین ذیربط در این مورد به تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر فعالین و سرمایه گذاران کمک کنیم .

  • آیا استفاده از بیت کوین در ایران جرم است ؟ خیر در حال حاضر برای این مبحث جرم انگاری انجام نشده است
  • آیا برای ارزدیجیتال ملی برنامه ریزی صورت گرفته است ؟ بله و با پشتوانه ریال خواهد بود 
  • آیا ماینینگ قانونی است ؟ به عنوان صنعت پذیرفته شده است
  • آیا واردات تجهیزات استخراج قانونی است ؟ واردات آن منع قانونی ندارد
  • آیا ورود به این حوزه برای بانک ها ، صرافی ها و موسسات مالی مجاز است؟ در حال حاضر خیر
  • آیا خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال برای عموم مردم آزاد است ؟ نامشخص ، هنوز قانون گذاری صورت نگرفته است
  • آیا صرافی های ارزهای دیجیتال در ایران قانونی هستند ؟ تاکنون برای هیچ وب سایت اینترنتی در این حوزه مجوز قانونی صادر نشده است.
  • آیا امکان طرح شکایت برای جرائم مربوطه وجود دارد؟ بله ، رویه پیگیری مشابه سایر جرایم کیفری و پرونده های حقوقی است 
  • آیا بلاکچین قانونی است ؟ بلاکچین یک فناوری عمومی بوده و احتمالا در مصادیق کاربردی قانون گذاری شود
  • وضعیت فقهی و شرعی این ارزها چیست ؟ این موضوع بسته به نظر مراجع عظام تقلید متفاوت است
  • پس به طور خلاصه هیچ منع قانونی وجود ندارد
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی